Personoplysningerbeskyttelsesdirektivet


1. Dette dokument med titlen "Personoplysningerbeskyttelsesdirektivet" ("retningslinjerne") definerer kravene, principperne og reglerne for beskyttelse af personoplysninger i Kokotowie, Kokotów 703, 32-002 Węgrzce Wielkie (i det følgende benævnt " Selskabet ")) GmbH med begrænset ansvar).

Dette direktiv er en politik til beskyttelse af personoplysninger i henhold til RODO - forordning (EU) 2016/679 af 27/04/2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og fri bevægelighed for og ophævelse af personlige oplysninger data Direktiv 95/46 / EF (Generel Databeskyttelsesforordning) (EUT EU L 119, s.

2. Politikken omfatter:
a) en beskrivelse af privatlivets regler i virksomheden
b) Henvisninger til supplerende bilag (referenceprocedurer eller instruktioner vedrørende specifikke områder for beskyttelse af personoplysninger, der kræver mere detaljerede oplysninger).

3. Ansvarlig for gennemførelsen og opretholdelsen af ​​denne politik er i overensstemmelse med reglerne
Repræsentation af selskabet:
a) et medlem af bestyrelsen, der har fået overdraget tilsynet med personoplysningerne.

b) en person udpeget af bestyrelsen for at sikre overholdelse af beskyttelsen af ​​personoplysninger Til
Overvågning og overholdelse af overvågning er:

c) Databeskyttelsesofficer, hvis udpeget i selskabet,

d) intern revisionsenhed, hvis den er aktiv i virksomheden

4. Følgende personer er ansvarlige for anvendelsen af ​​dette direktiv:

a) Selskabet

b) Organisationsenhed med ansvar for informationssikkerhed,

c) Organisationsenheder, der behandler personoplysninger i stor skala

d) andre organisationsenheder,

e) alle medarbejdere i selskabet.

Virksomheden skal også sikre, at parternes adfærd er i overensstemmelse med dette direktiv, i det omfang de leveres af selskabet med personoplysninger.

5. Forkortelser og definitioner
• Direktiv betyder dette direktiv til beskyttelse af personoplysninger, medmindre andet er angivet i sammenhængen.
• RODO står for Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri bevægelighed for personer og om ophævelse af direktiv 95/46 / EF (almindelig beskyttelsesforordning)) (EUT L 119, s.
• Data er personlige data, medmindre andet er angivet i sammenhængen.
• Specifikke data er de data, der er anført i GDPRs artikel 9, stk. 1, dvs. personoplysninger, der angiver race eller etnisk oprindelse, politiske synspunkter, religiøse eller ideologiske overbevisninger, fagforeningsmedlemskab, genetiske og biometriske data, der klart identificerer en fysisk person identificere eller give oplysninger om sundhed, seksualitet eller seksuel orientering.
• Punitive data er data anført i artikel 10 i GDPR, d. H. Data om domfældelser og lovovertrædelser.
• Data for børn er data for personer under 16 år.
• Personen henviser til den person, som dataene vedrører, medmindre sammenhængen dikterer ellers.
• Behandlingsenheden er en organisation eller person, der er betroet virksomhedens behandling af personoplysninger (f.eks. En it-tjenesteudbyder, en virksomhed, der er involveret i leveringen af ​​de ydelser, der leveres af virksomheden).
• Profilering betyder enhver form for automatiseret behandling af personoplysninger, hvor personoplysninger bruges til at vurdere personens personlige forhold, især at analysere eller forudsige aspekter af virkningerne af den persons arbejde, deres økonomiske situation, deres sundhed, deres personlige præferencer, deres interesser og deres pålidelighed adfærd, placering eller bevægelse.
• Dataeksport betyder overførsel af data til et tredjeland eller en international organisation.
• IOD eller Inspector er Inspektør for Personlig Beskyttelse.
• RCPD eller Registry betyder registret til behandling af personoplysninger.
Virksomheden betyder CENTER ZOO med plads i Kokotów.

6. Beskyttelse af personoplysninger i virksomheden, generelle regler:
a) Pillere af personoplysninger i virksomheden:
• Lovlighed - Virksomheden er forpligtet til privatlivets fred og behandler data i overensstemmelse med loven.
• Sikkerhed - Virksomheden sikrer et rimeligt niveau af datasikkerhed og arbejder hele tiden på dette område.
• Individuelle rettigheder - Virksomheden tillader personer, som behandler data til at udøve deres rettigheder og håndhæve disse rettigheder.
• Ansvar - Virksomheden dokumenterer, hvordan det opfylder sine forpligtelser til at påvise overholdelse til enhver tid.

b) Virksomheden behandler personoplysninger i overensstemmelse med følgende principper:
• baseret på retsgrundlaget og i overensstemmelse med loven (legalisme)
• ærlig og ærlig (retfærdighed)
• Gennemsigtig for den registrerede (gennemsigtighed);
• til specifikke formål og ikke "på lager" (minimering);
• ikke mere end nødvendigt (hensigtsmæssigt)
• under hensyntagen til data-nøjagtigheden (korrekthed)

• ikke mere end nødvendigt (tidsafhængighed)
• Sikre tilstrækkelig datasikkerhed (sikkerhed).

7. Fortrolighedssystem:
Personoplysningerne i virksomheden består af følgende elementer:
a) Data Virksomheden identificerer personlige datafiler i virksomheden, dataklasser, forhold mellem dataressourcer, identifikation af databrugsmetoder (inventar), herunder:
• tilfælde, hvor særlige kategorier data og kriminelle data behandles
• Sager om databehandling af personer, der ikke er identificeret af virksomheden (data
uidentificeret / UFO);
• tilfælde af databehandling af børn
• profilering;
• Shared data management.

b) Registrer. Virksomheden udvikler, vedligeholder og opretholder et register over aktiviteter til personoplysninger i virksomheden (register). Registret er et instrument til regnskabsføring af databeskyttelse i virksomheden.

c) Retsgrundlag. Virksomheden identificerer de juridiske databehandlingsområder, identificerer dem, gennemgår dem og registrerer dem i registret, herunder:
• opretholder et system til håndtering af databehandling og fjernkommunikation godkendelser,
• Opgørelse og angivelse af årsagerne til tilfælde, hvor virksomheden behandler data baseret på
selskabets berettigede interesse.

d) beskæftiger sig med individuelle rettigheder Selskabet opfylder sine forpligtelser til at give oplysninger til de personer, hvis data den behandler og sikrer vedligeholdelsen af ​​sine rettigheder ved at imødekomme sådanne anmodninger, herunder:
• Informationskrav. Selskabet vil give de berettigede personer de nødvendige juridiske oplysninger med hensyn til indsamling af data og i andre situationer og vil påviseligt organisere og levere sådanne opgaver.
• Evnen til at foretage henvendelser. Virksomheden kontrollerer og sikrer muligheden for effektiv gennemførelse af enhver form for krav af sig selv og dets processorer.
• Rediger anmodninger. Virksomheden vil sikre tilstrækkelige udgifter og procedurer for at sikre, at folks anmodninger foretages i tide og på den måde, der kræves og dokumenteres af BNP.
• Meddelelse om overtrædelser. Selskabet anvender procedurer til at identificere behovet for at underrette de personer, der er berørt af det identificerede databrud.

10. GRUNDER TIL FORARBEJDELSE
a) Selskabet dokumenterer i registret de retlige grunde til databehandling for visse forarbejdningsaktiviteter.

b) Ved at fremlægge det generelle retsgrundlag (samtykke, kontrakt, juridisk forpligtelse, væsentlige interesser, selskabets lovlige formål) i dokumenterne skal selskabet om nødvendigt præcisere og fastsætte grundlaget. For eksempel, for samtykke - angivelse af omfang, hvis loven er grundlaget - angivelse af en bestemt bestemmelse og andre dokumenter, f.eks. B. Aftale, Administrative aftale, Vitalinteresser - Angiv kategorier af begivenheder, hvor de forekommer, legitimt formål - Angiv et specifikt mål, som f.eks. Markedsføring af egne krav til forfølgelse.

c) Virksomheden anvender samtykkehåndteringsmetoderne, som er registrering og verifikation af personens samtykke til at behandle deres specifikke data til et bestemt formål, samtykke til fjernkommunikation (e-mail, telefon, SMS osv.) og registrering af afslag på samtykke Tilbagetrækning af samtykke og lignende aktiviteter (indsigelse, begrænsning mv.).

d) Direktøren for virksomhedens organisationsenhed er forpligtet til at kende det retsgrundlag, hvorpå den celle han / hun leder udfører visse aktiviteter til behandling af personoplysninger. Hvis selskabets berettigede interesse er baseret på det, skal selskabets leder være opmærksom på den særlige interesse for det selskab, der behandles.

11. VIRKSOMHEDEN AF UNITENS RETTIGHEDER OG INFORMATIONSFORPLIGTELSER
a) Virksomheden lægger vægt på læsbarheden og stilen af ​​de givne oplysninger og til kommunikationen med de personer, hvis data den behandler.

b) Samfund gør det muligt for folk at hævde deres rettigheder gennem forskellige aktiviteter. Disse omfatter: Hentning af oplysninger eller indsigelser på selskabets hjemmeside for information om enkeltpersoners rettigheder, deres brug i samfundet, herunder identifikationskrav, kontakt med selskabet til dette formål, en valgfri liste med "yderligere" anmodninger mv.

c) Virksomheden sikrer overholdelse af lovmæssige frister for opfyldelse af forpligtelser over for personer.

d) Selskabet skal indføre passende metoder til identifikation og godkendelse af personer til realisering af individuelle rettigheder og informationsforpligtelser.

e) For at gennemføre selskabets rettigheder giver selskabet procedurer og mekanismer, der tillader dette
Identificere, manipulere, modificere og slette oplysninger om bestemte personer, der behandles af selskabet;

f) Virksomheden dokumenterer håndtering af informationsopgaver, kommunikation og forespørgsler fra personer.

12. INFORMATIONSKRAV
a) Selskabet definerer legitime og effektive måder at opfylde sine forpligtelser på
Information.

b) Selskabet informerer personen om forlængelse af fristen for undersøgelse af denne persons ansøgning med mere end en måned.

c) Virksomheden informerer personen om behandlingen af ​​hans data, når data indsamles fra denne person.

d) Virksomheden informerer personen om behandlingen af ​​deres data, hvis data om denne person indsamles indirekte.

e) Virksomheden definerer metoden til at informere folk om behandling af uidentificerede data, hvis det er muligt (f.eks. en rekord i det område, der er omfattet af CCTV).

f) Virksomheden informerer personen om den planlagte ændring af formålet med databehandlingen.

g) Virksomheden informerer personen inden tilbagekaldelsen af ​​forarbejdningsgrænsen.

h) Virksomheden informerer modtagerne om korrektion, sletning eller begrænsning af databehandling (medmindre dette kræver en uforholdsmæssig indsats eller er umulig).

i) Virksomheden informerer personen mod databehandlingen senest ved datoen for indsigelsesretten

Første kontakt med denne person.

j) Virksomheden skal straks underrette personen om overtrædelsen af ​​beskyttelsen af ​​personoplysninger, hvis:
Der er risiko for, at denne persons rettigheder eller frihedsrettigheder overtrædes.

13. ANVENDELSE TIL MENNESKER

a) tredjeparts rettigheder Gennemførelsen af ​​de registreredes rettigheder, SDas Regal giver proceduremæssige sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte andres rettigheder og friheder. Navnlig, når pålidelige oplysninger modtages, kan udførelsen af ​​en persons anmodning om en kopi af dataene eller retten til at videregive dataene have negativ indflydelse på andres rettigheder og friheder (f.eks. En lov til beskyttelse af andres privatliv, intellektuelle ejendomsrettigheder, forretningshemmeligheder,
Virksomheden kan bede personen om at afklare enhver tvivl eller tage andre berettigede skridt, herunder at nægte at overholde anmodningen.

b) Ikke behandling. Virksomheden informerer den person om, at den ikke behandler relaterede data, hvis den pågældende har anmodet om deres rettigheder.

c) afvisning Selskabet meddeler personen inden for en måned efter modtagelsen af ​​anmodningen om, at den nægter at overveje anmodningen og de tilhørende rettigheder.

d) adgang til data På anmodning fra personer om at få adgang til deres data informerer virksomheden personen om, hvorvidt de behandler deres data og informerer personen om oplysningerne om behandlingen i overensstemmelse med artiklen. 15 GREAT (omfanget svarer til pligten til at informere ved indsamling af data) og giver også personen
Adgang til hans data. Adgang til dataene kan ske ved at udstede en kopi af dataene, forudsat at kopien af ​​de data, som brugeren har givet ved udøvelsen af ​​retten til aktindsigt, ikke er den første gratis kopi af dataene med henblik på data Kopiering gebyrer er anerkendt.

e) Data kopier. På anmodning vil selskabet give personen en kopi af deres data og notere den første kopi af dataene. Virksomheden introducerer og opretholder en prisliste for datakopier
Hvilke gebyrer opkræves for senere kopier af data. Prisen på kopien af ​​dataene er beregnet på grundlag
Den anslåede enhedspris ved behandling af anmodningen om en kopi af dataene.

f) Korrektion af data. Virksomheden korrigerer ukorrekte data efter anmodning fra personen. Selskabet har ret til at nægte at rette op på data, medmindre personen har med rimelighed dokumenteret uregelmæssigheden af ​​de data, der ønskes rettet. I tilfælde af en datakorrektion
Virksomheden informerer personen på begæring af denne person om modtageren af ​​dataene.

g) Afslutning af dataene. Virksomheden supplerer og opdaterer data på anmodning af en person. Selskabet har ret til at nægte at supplere dataene, hvis tillægget er uforeneligt med databehandlingsformål (fx selskabet behøver ikke behandle data, som ikke er påkrævet af selskabet). Selskabet kan påberåbe sig en erklæring fra den pågældende om de udfyldte data, medmindre dette skyldes de procedurer, som selskabet har anvendt (for eksempel ved indhentning af sådanne data), loven eller årsagerne til erklæringen om upålitelig at forklare.

h) Fjern data På anmodning af en person sletter virksomheden data, hvis:
• Dataene er ikke nødvendige for det formål, som det blev indsamlet eller behandlet til andre legitime formål.
• Samtykket til deres behandling er blevet tilbagekaldt, og der er ikke noget andet retsgrundlag for forarbejdning.
• Personen har effektivt gjort indsigelse mod behandlingen af ​​disse data.
• Oplysningerne blev behandlet ulovligt.
• nødvendigheden af ​​fjernelse stammer fra den juridiske forpligtelse
• Anmodningen vedrører data fra et barn, der indsamles som følge af samtykke til levering af informationssamfundstjenester, der tilbydes direkte til barnet (f.eks. Deltagelse i konkurrencen på hjemmesiden). Selskabet definerer håndteringen af ​​retten til at slette data på en sådan måde, at der sikres en effektiv gennemførelse af denne ret, idet alle principper for databeskyttelse, herunder sikkerhed, overholdes, og der kontrolleres, at der ikke er undtaget undtagelser fra dem, der er nævnt i teknikken. 17 sek. 3 RHODE. Når virksomheden, der slettede dataene, er blevet offentliggjort af selskabet, tager selskabet rimelige foranstaltninger, herunder tekniske foranstaltninger, til at informere andre administratorer, der behandler sådanne personlige oplysninger om behovet for at slette og få adgang til data. Ved sletning af data oplyser virksomheden personen om den registrerede efter anmodning fra den pågældende.

i) Begrænsning af forarbejdning. Virksomheden begrænser behandling af data efter anmodning fra en person, hvis:
• personen anmoder om, at dataene er korrekte - i en periode, hvor deres nøjagtighed kan kontrolleres,
• behandlingen er ulovlig, og den registrerede modsætter sig fjernelse af personoplysninger og i stedet anmoder om begrænsning af deres anvendelse,
• Virksomheden behøver ikke længere personlige oplysninger, men de registrerede skal identificere, håndhæve eller forsvare krav.
• Personen har gjort indsigelse mod forarbejdning af hensyn til hans eller hendes særlige situation - indtil det er fastslået, om selskabet har legitime grunde til at rejse indsigelsen. Under behandlingsrestriktionen lagrer selskabet data, men behandler det ikke (det bruger det ikke, sender det ikke) uden at den registrerede accepterer det, medmindre man opdager, undersøger eller forsvarer krav eller rettigheder for en anden fysisk eller juridisk person til at beskytte. eller af vigtige grunde af almen interesse. Virksomheden informerer personen inden tilbagekaldelsen af ​​forarbejdningsgrænsen. I tilfælde af ogra Behandling af data Virksomheden informerer personen på begæring af denne person om modtageren af ​​dataene.

j) Dataoverførsel På selskabets anmodning kan selskabet i et struktureret, almindeligt anvendt maskinlæsbart format udstede eller, hvis det er muligt, overføre data til en anden enhed vedrørende den person, som den har stillet til rådighed for selskabet på grundlaget for godkendelse af den person, der behandles, eller at indgå en kontrakt eller fuldføre den, blev medtaget i virksomhedens it-systemer.

k) Indsigelse i en særlig situation. Hvis en person gør indsigelse mod deres særlige situation og modsætter sig behandlingen af ​​deres data, og dataene behandles af selskabet på grundlag af selskabets legitime interesser eller af interesse for offentligheden, vil selskabet overveje indsigelsen, medmindre: selskabet har lovligt begrundede grunde til at gøre det. Behandling, ophævelse af interesser, rettigheder og frihedsrettigheder for den overtrædende person eller grund til opdagelse, undersøgelse eller forsvar af fordringer.

l) Modsætning i videnskabelig forskning, historisk eller statistisk formål. hvis
Virksomheden gennemfører videnskabelig forskning, historisk forskning eller databehandling til statistiske formål. Personen kan give en begrundet motivation mod en sådan behandling, som skyldes deres særlige situation. Virksomheden vil overveje denne indsigelse, medmindre behandlingen er nødvendig for at opfylde den offentlige interesse opgave.

m) Indsigelse mod direkte markedsføring. Hvis personen modsætter sig behandlingen af ​​deres data af virksomheden til direkte markedsføring (herunder profilering), vil virksomheden overveje indsigelsen og ophør af denne behandling.

n) Retten til at gribe ind af personer med automatisk behandling. Hvis virksomheden
automatisk behandler data, især profiler af mennesker, og dermed træffer beslutninger, der forårsager retsvirkninger eller påvirker en person væsentligt. Selskabet giver mulighed for at appellere og træffe beslutninger fra selskabet, medmindre en sådan automatisk beslutning:
• kræves for indgåelse eller udførelse af en kontrakt mellem klageren
Person og firma eller
• det er udtrykkeligt tilladt ved lov eller
• baseret på udtrykkeligt samtykke, der annullerer folk.

14. MINIMISERING
Virksomheden lægger vægt på at minimere databehandlingen i forhold til:
• Tilstrækkelighed af data til formål (data og mængde behandling)
• adgang til data,
• Tid for datalagring.

a) Minimering af omfanget
Selskabet har gennemgået omfanget af de indsamlede data, omfanget af dets behandling og mængden af ​​data behandlet med hensyn til databehandlingens rimelighed med henblik på behandling i forbindelse med implementeringen af ​​GDPR. Virksomheden vurderer regelmæssigt mængden af ​​behandlede data og mængden af ​​forarbejdning mindst en gang om året. Virksomheden gennemgår ændringer i omfanget og omfanget af databehandling (Privacy by Design) som en del af ændringshåndteringsprocedurerne.

b) Minimering af adgangen
Virksomheden anvender begrænsninger for adgang til personlige oplysninger: juridiske (fortrolighedsforpligtelser, tilladelsesrestriktioner), fysiske (adgangszoner, lukning af forretningslokaler) og logiske (begrænsninger i systemernes rettigheder til personoplysninger og netværksressourcer, der indeholder personlige oplysninger). Virksomheden anvender fysisk adgangskontrol. Virksomheden opdaterer adgangsret til ændringer i medarbejdernes sammensætning og ændringer i personers roller og ændringer af enheder
Forarbejdning. Virksomheden gennemgår regelmæssigt eksisterende systembrugere og opdaterer dem mindst en gang om året. Detaljerede regler for fysisk og logisk adgangskontrol indgår i virksomhedens fysiske sikkerheds- og informationssikkerhedspraksis.

c) Minimering af tid Selskabet implementerer mekanismer til styring af livscyklus for personoplysninger i Selskabet, herunder kontrol af dataens yderligere egnethed i forhold til de data og kontrolpunkter, der er angivet i registret. Data, hvis brug er begrænset over tid, fjernes fra virksomhedens produktionssystemer såvel som fra de håndholdte og hovedfiler. Sådanne data kan arkiveres og placeres på system- og informationsbackups
behandlet af selskabet. Procedurerne for arkivering og brug af arkiver, oprettelse og brug af sikkerhedskopier, tager hensyn til kravene til dataets livscykluskontrol, herunder dataudslettelseskrav.

15. SIKKERHED
Selskabet yder et sikkerhedsniveau svarende til risikoen for krænkelse af borgernes rettigheder og friheder som følge af virksomhedens behandling af personoplysninger.
a) Risikoanalyse og tilstrækkelighed af sikkerhedsforanstaltninger
Virksomheden opretholder og dokumenterer tilstrækkelig analyse af personoplysninger sikkerhedsforanstaltninger. Til denne ende:

• Osigurava informacijsku sigurnost, cybersecurity i kontinuitet poslovanja - bilo interno ili uz potporu specijaliziranih jedinica.
• Tvrtka kategorizira podatke i procesne aktivnosti prema rizicima koje predstavljaju.
• Organizacija određuje organizacijske i tehničke mjere sigurnosti koje se mogu primijeniti i procjenjuje troškove provedbe. Pri tome tvrtka utvrđuje prikladnost i primjenjuje mjere i postupke kao:

• pseudonimizacija,
• šifriranje osobnih podataka,
• druge mjere cyber sigurnosti koje mogu osigurati stalnu povjerljivost,
Integritet, dostupnost i robusnost sustava i usluga za obradu,
• mjere za osiguranje kontinuiteta poslovanja i sprječavanje posljedica katastrofa; d. H. Sposobnost brzog vraćanja i pristupa osobnim podacima u slučaju fizičkog ili tehničkog incidenta.

b) Procjena utjecaja na učinak podataka Društvo procjenjuje utjecaj planiranih postupaka obrade osobnih podataka kada, prema analizi rizika, postoji rizik da će prava i slobode pojedinaca biti prekršeni. Tvrtka primjenjuje metodu procjene učinka koja se koristi u poduzeću.

c) Sigurnosne mjere Društvo primjenjuje sigurnosne mjere utvrđene u analizi rizika, kao i adekvatnost sigurnosnih mjera i procjenu utjecaja na privatnost. Osobne sigurnosne mjere dio su mjera informacijske sigurnosti i pružaju cyber sigurnost u poduzeću. Oni su detaljnije opisani u postupcima koje je Društvo utvrdilo za ta područja.

d) Obavijest o povredama Tvrtka će koristiti postupke za identifikaciju, procjenu i prijavljivanje utvrđenih kršenja zaštite podataka u roku od 72 sata od otkrivanja povrede.

16. OBRADA
Društvo ima načela odabira obrade podataka i revizije za Društvo kako bi osiguralo da Procesori daju dovoljno jamstava za poduzimanje odgovarajućih organizacijskih i tehničkih mjera kako bi se osigurala sigurnost, provedba individualnih prava i drugih obveza zaštite podataka Društva, Tvrtka je postavila minimalni zahtjevi za sporazum o prijenosu podataka u Prilogu 2. Direktive
- "Model ugovora za prijenos obrade podataka". Tvrtka obrađuje procesore s podprocesorima kao i druge zahtjeve koji proizlaze iz načela pružanja osobnih podataka.

17. IZVOZ PODATAKA
Tvrtka ne izvozi podatke izvan Europskog gospodarskog prostora (EEA 2017 = Europska unija, Island, Lihtenštajn i Norveška).

18. DIZAJN PRIVATNOSTI
Tvrtka upravlja promjenom koja utječe na privatnost kako bi se mogla osigurati
odgovarajuća sigurnost osobnih podataka i minimiziranje njihove obrade. Do kraja
Načela implementacije projekta od strane tvrtke odnose se na načela sigurnosti podataka
osobni podaci i minimizacija, koji zahtijevaju procjenu utjecaja na privatnost i zaštitu podataka
Integrirana i dizajnirana sigurnost i minimizacija obrade podataka od početka
Projekt ili ulaganje.

19. ZAVRŠNE ODREDBE
Pravila o privatnosti stupaju na snagu 25. svibnja 2010. godine.

Webstedet bruger cookies til at levere tjenester i overensstemmelse med Politik vedrørende cookies. Du kan angive betingelserne for opbevaring eller adgang til cookies i din browser.
Jeg forstår
pixel